Anna Horáková
Anna Horáková
zástupce vedoucího družiny
Co mám na práci v Duhovce ráda
Práce v Duhovce se mi velice líbí. Je tu skvělý a přátelský kolektiv lidí. Velmi se mi zamlouvá systém Duhovky, který hledí na individuální potřeby každého dítěte. Výzvy každého dne mi pomáhají se rozvíjet a učit se jak se ještě lépe starat o děti i o prostředí, ve kterém se pohybují.
Co mi v mé práci pomáhá
V 17-ti letech mě moje maminka nalákala na práci s dětmi v Sokole na Hanspaulce. Brala jsem to nejdříve jako koníček. Později jsem zjistila, že v takovéto práci chci pokračovat do budoucna. Za ty roky jsem prošla nespočtem kurzů jak pracovat s dětmi a rozvíjet jejich dovednosti. V roce 2020 jsem úspěšne ukočila kurz "Instruktor sportovních aktivit".
Kateřina Jegrmanová
Kateřina Jegrmanová
vychovatelka v družině
Proč pracuji v Duhovce
Duhovku jsem si vybrala z více důvodů. Důležité je pro mě bezpečné a zdravé prostředí. Souzním s vizí organizace, oceňuji respekt a laskavý přístup k dětem. Dále toleruji jinakost, je mi blízká multikulturní zkušenost z Finska. Mým cílem je předat dětem kus vřelosti a štěstí. Spokojenost dětí je pro mě vždy na prvním místě.
Co mi v mé práci pomáhá
Při práci v Duhovce mi pomáhá jak vzdělání v antropologii, tak získané zkušenosti ze sociálních služeb. Po dobu bakalářského studia jsem se orientovala na nízkoprahové kluby a také jsem brigádně pracovala jako Instruktor lyžování. Při studiích jsem vycestovala do Finska, kde jsem získala praxi (200 hodin) v mezinárodní anglické školce. Starala jsem se o základní potřeby dětí (1-7 let) a venkovní aktivity. Po návratu do Finska jsem získala další zkušenost jako dobrovolník EVS v kulturním klubu na střední škole. Zde jsme vařili tradiční jídla, věnovali se filmových akcím a pracovali s lidmi z různých kulturních zemí. Po návratu jsem navázala na tuto zkušenost a rok pracovala jako Pracovník v sociálních službách v nízkoprahovém klubu pro mládež. Do mojí pracovní náplně spadaly klubové aktivity a organizování komunitních událostí na Praze 11.
Kateřina Knížová
Kateřina Knížová
vychovatelka v družině
Co se mi na Duhovce líbí
Vybrala jsem si Duhovku jelikož mě zaujal montessori přístup, protože věřím, že se tu děti vzdělávají s radostí. Myslím si, že je dobrá i z toho důvodu, že je bilingvní a děti mají k dispozici obrovskou zahradu.
Co mi v mé práci pomáhá
Mám praxi na pozici Asistenta pedagoga a jako vedoucí školní družiny.
Ashton Kretschmer
Ashton Kretschmer
vychovatelka v družině
Dominika Kuklová
Dominika Kuklová
vychovatelka v družině
Co se mi na Duhovce líbí
Duhovka pomáhá rozvíjet každé dítě individuálně, klade důraz na vrozenou inteligenci a rozvíjí to, v čem je dané dítě dobré. Duhovka dává dětem šanci učit se svým vlastním tempem. Mohou díky tomu zažívat úspěch a radost z objevovaní.
Co mi při mé práci nejvíc pomáhá
S dětmi pracuji více než 12 let. Nejvíce času jsem učila v Austrálii a Velké Británii. Na Duhovce se mi libí bilingvní prostředí a individualní rozvíjení talentů každého dítěte.
Peter Lauritzen
Peter Lauritzen
vedoucí družiny
Co mám na Duhovce rád
Náš přístup k výchově a vzdělávání dětí je jedinečný. Montessori metoda se promítá i do práce všech mých kolegů, ať již pracují na jakékoli pozici ve škole. Jsem hrdý na to, že na tom všem mám svůj podíl a v Duhovce své místo. A není to uzavřený případ. Stále se rozvíjíme, stanovujeme si nové cíle, hledáme nové cesty...
Co mi v mé práci pomáhá
Při mé téměř 36 let trvající praxi (v srpnu 2022!) ve vzdělávání jako učitel ve dvou zemích, ředitel školy, trenér, konzultant, učitel družiny a vedoucí družiny a kroužků se potkávají dvě pro mě důležité věci - práce v Duhovce mi umožňuje využívat mou lásku k dětem a zájem o vedení. Cítím se jako ryba ve vodě, když mohu být mezi dětmi, součástí organizace a týmu a pomáhat posouvat Duhovku vpřed ...
Tereza Líbalová
Tereza Líbalová
vychovatelka v družině
Co se mi na Duhovce líbí
Děti se v Duhovce učí komunikovat s ostatními dětmi i s dospělými sebevědomě, beze strachu a zároveň s laskavostí. Ví, že je škola bezpečný prostor k sebevyjádření a že se k nim vždy bude přistupovat s respektem. Přesně kvůli takovým interakcím se v Duhovce vyplatí pracovat.
Co mi při práci nejvíc pomáhá
S dětmi jsem se nejčastěji setkávala v rámci dramatické výchovy, kde bylo běžnou praxí dohlížet na nejmladší členy skupiny. V naší družině jsem od roku 2020, největším přínosem jsou pro mě tedy bezesporu moji kolegové a nadřízení - a samozřejmě děti.
Jan Marek
Jan Marek
vychovatel v družině
asistent učitele
Co se mi na Duhovce líbí
Rád bych v Česku viděl více škol, které se snaží v dětech podporovat jejich přirozenou schopnost učit se, které je učí věci chápat, ne pouze memorovat. Jako důležité vidím to, aby viděly věci v souvislostech a dokázaly své znalosti obratně využít, až se jim to bude skutečně hodit. Kritické myšlení a schopnost přizpůsobit se budou nejdůležitějšími schopnostmi 21. století. A podporu přesně těchto vlastností jsem našel v Duhovce.
Co mi při mé práci pomáhá
Znovunalezení smyslu a touhy působit ve vzdělávání. Taky poznatky z cest po Evropě, studium učitelství na Jihočeské univerzitě nebo třeba práce jako asistent pedagoga v radošovické MŠ či jako doučující češtiny a matiky.
Dale Taylor
Dale Taylor
anglický vychovatel v družině
Co se mi na Duhovce líbí
Na Duhovce se mi líbí to, že se nepodobá žádnému školnímu prostředí, které jsem dosud zažil. To, co Duhovku odlišuje od ostatních škol, je montessori přístup a svoboda, kterou dětem umožňuje učit se způsobem, který vyhovuje jejich osobnosti a preferovanému stylu učení. Ne každý žák se učí stejným způsobem a montessori metoda podporuje žáky v tom, aby si našli co nejpodnětnější a nejpoutavější prostředí pro učení, které jim osobně vyhovuje.
Co mi v práci pomáhá
Jako člověk, který pracoval s dětmi, které byly zneužívány a/nebo měly problémy s učením, a staral se o ně, chápu, jak může různé prostředí ovlivnit výsledky učení mladého člověka. Velmi dobře vím, že výchovné, pečující a na míru šité prostředí je pro rozvoj a celkovou prosperitu dítěte zásadní.
Johana Veletová
Johana Veletová
vychovatelka v družině