Principy výuky
Děti dělíme dle vývojových období do dvou stupňů. Nižší stupeň “lower elementary” je určený pro děti ve věku 6 - 9 let. Do tříd vyššího stupně “upper elementary” chodí děti ve věku 9 - 11 let. Takto vznikají věkově smíšené třídy 1.-3. ročník a 4.-5. ročník, což je jedním ze základních principů montessori pedagogiky. Tím se stává prostředí pro děti inspirující a motivující, děti jsou tématy zaujaté a často ani neví, že se učí.
Základem každé třídy je připravené prostředí, které nabízí dětem promyšleně navržené materiály a aktivity pro jednotlivá věková období a předměty. Díky těmto materiálům děti přecházejí od konkrétního konceptu k abstrakci, od nejjednoduššího ke složitějšímu skrze praktické učení. Učitelé seznamují děti s materiály podle jejich úrovně a připravenosti a děti s těmito materiály následně pracují a samy objevují další poznatky.
V každé třídě, která má většinou 20 - 24 dětí, je po celou dobu výuky jeden český a jeden anglický učitel a případně také asistent. Děti nacházejí vnitřní motivaci k učení, což upevňuje jejich celoživotní zájem se vzdělávat. Děti se po třídě volně pohybují a spolupracují. Pracují v nepřerušených blocích, tzv. montessori cyklech, ve kterých si práci plánují a řídí ve spolupráci se svými průvodci.