Principy výuky
Také na 2. stupni pracují žáci často v ročníkově smíšených skupinách. Z prvního stupně přebíráme bilingvní koncept i montessori metodu, která ale již více přechází od konkrétních pomůcek k abstraktním konceptům podporujícím zodpovědnost za vlastní učení, samostatnost, týmovou spolupráci a další. Výuka je postavena na propojování předmětů, učení v souvislostech, důrazu na sociální dovednosti, individuálním přístupu, praktické zkušenosti a připraveném prostředí.
Ústředním předmětem je tzv. kosmická výchova - tedy zkoumání světa kolem nás z pohledu současného i historického. K naplnění potřeb v kosmické výchově pak přispívají předměty jako jazyky, matematika, IT nebo umělecké předměty. Témata jsou přinášena v blocích a prolínají se všemi oblastmi. Hojně také využíváme projektovou výuku.
Celý druhý stupeň je pak koncipován jako příprava na přechod na libovolnou střední školu. Program je akademicky silný, ale zároveň připravuje děti na život. Kromě akademického základu se hodně zaměřujeme na rozvoj kompetencí - učících, sociálních, komunikativních. Učíme děti řešit situace od jejich analýzy, navržení řešení, vyhledání zdrojů, až po aplikaci řešení do praxe.